3 comentarios en “Del SHS 0187 al SHS 0192:”

  1. El sudoku 186 de la penúltima entrada era, més que Difícil, més llarg que
    un dia sense pa. I ara m’he fixat que el 192 de l’última és exactament el
    mateix, sols que girat 60º. A què juguem, Joan Colom?

    Me gusta

    1. Hola, Rosa F.!

      Si deixem de banda que tenen diferent orientació (un es presenta dret i l’altre orientat cap a l’esquerra), els SHS 0186 i 0192 són idèntics i en conseqüència tenen la mateixa dificultat (que, com molt bé assenyales, ja era prou elevada). Dit d’una altra manera, tocarà repetir el procés que els més perseverants ja van fer la setmana passada, i no sembla que això tingui cap gràcia, tret que sigui una broma pesada.
      Doncs bé, la broma encara era més pesada, perquè això de repetir el procés només afectava a la segona fase de la resolució: si el jugador actuava raonablement i començava sempre per l’eix vertical, en el 0186 no hi havia primera fase però en el 0192 sí, i aquesta podia arribar a superar la durada de la segona (doblant el temps total de resolució) si, després de provar l’eix vertical, passava a l’inclinat cap a la dreta. És per això, perquè ja semblava pur sadisme fer passar el jugador per una o dues decepcions (descobrir que uns eixos que semblaven reunir prous mèrits per definir la simetria, en acabat no ho assolien) i a sobre condemnar-lo a repetir una fase conclusiva farcida de temptejos de valor, que era de justícia presentar els dos SHS de manera que la identitat esmentada fos ben evident: publicar-los en setmanes consecutives i en posicions homòlogues (el sisè SHS), i no emmascarar-la permutant valors. El comentari de la Rosa sembla indicar que, almenys en el cas dels seguidors més aplicats, això ha funcionat.

      D’ara endavant aquests casos (identitat bàsica entre dos SHS o entre dos SHS ampliats amb els valors simètrics) ja no seran objecte de comentari però, amb la intenció d’estalviar al jugador reiteracions innecessàries, se li facilitarà la detecció d’aquesta circumstància mitjançant l’aplicació de les restriccions següents:
      – El segon SHS es publicarà abans que transcorrin tres setmanes des de la publicació del primer.
      – La identitat s’emmascararà permutant en el segon els valors del primer, però això es farà amb la senzilla permutació circular 1->2, 2->3,… 8->9, 9->1.

      Me gusta

    2. Dado el interés del tema planteado, la regla de cortesía de responder a cada visitante en la lengua utilizada en su comentario (catalán, en este caso) se amplía, y aquí se hará también en la otra lengua vigente en el blog (español)

      ¡Hola, Rosa F.!

      Si dejamos de lado que tienen distinta orientación (uno se presenta vertical y el otro orientado hacia la izquierda), los SHS 0186 y 0192 son idénticos y en consecuencia tienen la misma dificultad (que, como acertadamente señalas, ya era considerable). Dicho de otro modo, tocará repetir el proceso que los más perseverantes ya ejecutaron la semana pasada, y no parece que ello tenga ninguna gracia, salvo que se trate de una broma pesada.

      Pues bien, la broma todavía era más pesada, porque lo de repetir el proceso sólo afectaba a la segunda fase de la resolución: si el jugador actuaba razonablement y comenzaba siempre por el eje vertical, en el 0186 no había primera fase pero en el 0192 sí y ésta podia llegar a superar la duración de la segunda (doblando el tiempo total de resolución) si, después de probar el eje vertical, pasaba al inclinado hacia la derecha. Por eso mismo, porque ya parecía puro sadismo permitir que el jugador tuviera una o dos decepciones (descubriendo que unos ejes que parecían ir reuniendo méritos para definir la simetria, al final revelaran lo contrario) y encima condenarlo a repetir una fase conclusiva repleta de tanteos de valor, que parecía de justicia presentar los dos SHS de manera que la mencionada identitad fuera bien evidente: publicarlos en semanas consecutives y en posiciones homólogas (el sexto SHS), y no enmascararla permutando valores. El comentario de Rosa parece indicar que, por lo menos en el caso de los seguidores más aplicados, esto ha funcionado.

      En adelante estos casos (identidad básica entre dos SHS o entre dos SHS ampliados con los valores simétricos) ya no serán objeto de comentario pero, con el propósito de ahorrar-le al jugador reiteraciones innecessarias, se le facilitará la detección de esta circunstancia mediante la aplicación de las restricciones siguientes:
      – El segundo SHS se publicará antes de transcurridas tres semanas desde la publicación del primero.
      – La identidad se enmascarará permutando en el segundo los valores del primero, pero con la sencilla permutación circular 1->2, 2->3,… 8->9, 9->1.

      Me gusta

Deja un comentario